Întreținere: cateva sfaturi ca să-ți menții mereu mașina în formă
De cele mai multe ori, să întreții o mașină este mult mai ieftin decât să
cumperi una nouă. O relație de lungă durată se întreține cu atenție și,
uneori, cheltuială, dar dacă faci totul cum trebuie, te vei bucura mulți
ani de mașina ta. Iată cateva sfaturi de care trebuie să ții cont.
Întreținere: Pornește la drum cu o mașină bună
Aproape orice mașină va rezista mulți ani dacă e întreținută corect, dar
unele modele sunt mai predispuse la defecțiuni decât altele. Modelele
japoneze sunt legendare pentru fiabilitatea lor, dar nu trebuie excluse
nici modelele europene, care sunt, în general, mai ieftin de reparat. Cea
mai economică soluție e alegerea unei mașini la mâna a doua cu cel mult
50.000 km la bord – vei evita costurile mari ale deprecierii din primii
ani de viață a mașinii.
Întreținere: Respectă programul de mentenanță
Urmează cu religiozitate indicațiile de întreținere din manualul mașinii.
Fă exact ce este specificat, la intervalele specificate și încearcă să nu
exagerezi – chiar dacă service-ul își propune și alte operații, dacă nu
sunt trecute în manul, nu trebuie efectuate. Ai în vedere faptul că unele
mașini au nevoie de operații de întreținere scumpe la un rulaj mai mare.
Nu trișa, mai ales dacă ți-ai propus să petreci mai mulți ani la volanul
acestei mașini.
Întreținere: Găsește un mecanic de încredere
Service-urile de reprezentanță sunt cele mai dotate, dar sunt scumpe și
multe nu au o reputație foarte bună. Dacă mașina ta se apropie de
sfârșitul perioadei de garanție, caută deja un mecanic bun. Dacă îl
găsești, spune-i că intenționezi să păstrezi mașina pe termen lung și că
vrei să construiești o relație de afaceri durabilă. Dacă e un mecanic bun,
va înțelege că e în interesul său să te păstreze de client.
Întreținere: Instituie un fond de reparații
Și cele mai fiabile mașini se mai strică, iar o factură de service cu
patru cifre te va face să intri urgent într-un showroom în căutarea unei
mașini noi. Ai în vedere însă că vechea mașină va trebui să genereze
constant reparații anuale de peste 3.000 de euro timp de cinci ani ca să
te coste la fel de mult ca o mașină nouă. Decele mai multe ori, să repari
vechea mașină e mult mai ieftin decât să cumperi una nou. Odată ce
creditul mașinii tale a fost rambursat, depune în continuare rata într-un
cont bancar. Dacă ai strâns 2.000 de euro, sunt bani suficienți pentru a
acoperi eventualele reparații costisitoare neprevăzute.
Întreținere: Condu cu atenție
Pare la mintea cocoșului, dar puțini respectă această regulă. Nu trebuie
să devii paranoic, mașinii îi face bine să împingi accelerația la podea
din când în când. Nu trebuie să conduci însă agresiv tot timpul – atât
mașina cât și nervii tăi se vor uza rapid. Ferește-te de accidente, o
daună majoră va face aproape imposibil să readuci mașina la starea
inițială.
Întreținere: Păstrează mașina curată
Vopseaua nu are doar rolul de a face mașina să arate bine, ci și să
protejeze caroseria de rugină. Spală mașina cu regularitate, curăță urmele
lăsate de păsări cât mai curând posibil și tratează caroseria cu ceară o
dată la patru luni, și mașina va arăta bine mulți ani de acum înainte. La
spălătorie, insistă să se șteargă marginile ușilor și capotelor. Curăță și
praful din compartimentul motor. Un motor curat îi va reaminti mecanicului
că ții la mașina ta și va fi mai atent.